טלפון: 02-5488000 | דוא"ל:mramot@matnasim.org.il
ראו בקישור
האתר שלנו עובר שדרוג ושיפור!
בקרוב נשיק אתר חדש ומתקדם
שיעניק לכם חוויה מקוונת משופרת.
תודה על הסבלנות,
מצפים לראותכם בקרוב עם חידושים מרגשים!
תחבורה ציבורית - פנינת מידע
תכנון ותפעול התחבורה הציבורית הוא נושא מורכב ומסובך שבו מעורבים גורמים רבים ושונים.
התכנון של התחבורה הציבורית בירושלים נעשה על-ידי גוף הנקרא "צוות תכנית אב לתחבורה" ירושלים שהוא גוף משותף למשרד התחבורה ועיריית ירושלים.
גוף זה עוסק גם בתכנון של מערכות התחבורה (הרכבת הקלה, מסופי נוסעים, חניונים תפעוליים לרכבי התחבורה הציבורית, פריסת תחנות האוטובוס, הפעלת מודל התחבורה ותחזיות התנועה של מטרופולין ירושלים ועוד) וגם בתכנון ובקרה על תפעול המערכות (ניהול קשר עם "המפעילים" = חברות התחבורה הציבורית, קידום ויישום מכרזים לתוספות שירות, תכנון קווי התחבורה, ליווי ביצוע של פרויקטים שונים של משרד התחבורה במרחב, פרסום מודעות לציבור ועוד). צתא"ל מקיימים גם תהליכי שיתוף ציבור מול נציגויות המינהלים הקהילתיים בעיר (וועדות התחבורה והוועדות הפיזיות) והציבור הרחב.
בנוסף לצתא"ל יש גורמים שונים הקשורים לנושא שיש להם סמכויות שונות כדוגמת:
- עיריית ירושלים, אגף תושי"ה (תחבורה ופיתוח תשתיות) - אישור תכניות תחבורתיות והיתרי בניה, בדיקה ואישור הסדרי תנועה, הצבת ואחזקת מתקני התחבורה הציבורית (תחנות) מול המפעילים, בקרת רמזורים וניהול תנועה (מערך ניהול תנועה ירושלים) ועוד
- משטרת ישראל - אכיפה ושמירת הסדר הציבורי
השירות של התחבורה הציבורית נעשה על-ידי החברות השונות, "המפעילים" שאחראים לספק שירות בהתאם לדרישות משרד התחבורה והתכניות התפעוליות שאושרו להם במסגרת מכרזי השירות שבהם זכו.
יש לי בעיה - למי פונים?
לאור האמור לעיל ומורכבות הנושא, הכינו בארגון 15 דקות מדריך נבוכים. להלן מתוכו:
למידע ופרטים נוספים:
- אתר צתא"ל - פניות ציבור, הודעות ועדכונים ומידע נוסף
- אתר הרכבת הקלה JNET - קידום רשת המסילות בירושלים, הודעות ועדכונים על הסדרי תנועה ומידע נוסף
- אתר 15 דקות - המדריך לאקטיביסט, מדריך זכויות הנוסעים, קישורים שימושים וריכוז אמצעי פניות ציבור
למידע, פניות ציבור ותלונות:
- משרד התחבורה (הרשות הלאומית לתחבורה ציבורית) - מרכז מידע ארצי, הגשת תלונה 8787* pniotcrm@mot.gov.il, רב-קו און-ליין
- עיריית ירושלים -
- מוקד 106 - מוקד פניה ראשוני (מנתבים את הפניות למחלקות העירייה הרלוונטיות) - ראו פירוט והמלצות כאן
- דף אגף תחבורה ופיתוח תשתיות, בנושאי תחבורה 02-6297956, 02-629668, למחלקה לתכנון תנועה 02-6297733 טופס פניות ציבור לאגף
- ריכוז כל טפסי הפניה בנושא תשתיות ותחבורה - שימו לב למחלקות השונות
- טופס פניה למח' לתחבורה ציבורית - אחראית על התקנה של תחנת אוטובוס, שילוט אלקטרוני בתחנות אוטובוס, תקלה בחניון חנה וסע
- ארגון 15 דקות - ריכוז פרטי קשר ואמצעי פניות של מפעילי התחבורה הציבורית
- מפעילי התחבורה הציבורית בעיר/בשכונה -
- כפיר - טופס פניות ציבור כפיר 2779* פקס 15325453055 דואר כפיר בע"מ - הרכבת הקלה בי-ם דרך ענתות , דיפו מרכז הרכבת הקלה , ת.ד. 44465 ירושלים 9144101 מרכז שירות הלקוחות המאוייש יפו 97 בניין כלל, קומה 17
- אגד - טופס פניות ציבור אגד 2800* פקס 03-9142237 (לציין טלפון/דוא"ל לחזרה) דואר בית אגד, שדרות מנחם בגין 5, "פארק טק" בית דגן, תד. 150, מיקוד 5020000 עבור מחלקת פניות הציבור
- סופרבוס - טופס פניות ציבור סופרבוס 1-700-700-181 פקס 073-2226135 דואר שדרות הרכס 27 , מודיעין מכבים רעות
- אקסטרה - טופס פניות ציבור אקסטרה 6747* שלוחה 4 פקס 074-7745997 דואר מחלקת פניות הציבור אקסטרה, בניין יהב חמיאס קומה 4, רח' רקפת 1, שוהם מיקוד 608370